Jeroen en Nienke op reis door Australie!

Sydney Rocks!

Goodday!

Bij dezepost ik het laatste berichtje vanuit Australië op onze website, overmorgen vliegen we namelijk alweer via Hongkong naar Nederland. Het laatste berichtje zal tevens een kort berichtje zijn (hèhè eindelijk, zal dat dan toch nog lukken?), we hebben geen tijd meer te verspillen in Sydney; de tijd vliegt!

De afgelopen 5 dagen hebben we zowel Sydney zelf bekeken als de omgeving. De eerste 2 dagen hebben we voornamelijk doorgebracht inbij The Rocks, de omgeving van de Sydney Harbourbridge en het Operahouse en vele shoppingmalls. Het weer was de eerste 2 dagen dusdanig slecht dat we af en toe gedwongen waren naar binnen te vluchten. Gelukkig was het weer ook af en toe goed zodat we van een aantal leuke marktjes konden genieten. De derde dag zijn we met de ferry naar de dierentuin geweest. Het was een erg mooie dierentuin en extra bijzonder aangezien de skyline van Sydney voortdurend op de achtergrond zichtbaar is. Vanaf dit moment werkte gelukkig ook het weer weer mee (zon, 15-20 graden), genieten dus. Gister zijn we met de trein en een ‘hop on hop off' trolleybus naar de Blue Mountains geweest, een soort 'grand canyon' zo'n 110 kilometer van Sydney vandaan. Het gebergte heet de Blue Mountains omdat de eucalyptusbomen het landschap een blauwe gloed geven. De Blue Mountains overtrof onze verwachtingen en we hebben een aantal prachtige wandelingen gemaakt. Heerlijk om nog even door de modder te banjeren, watervallen en bergen te zien en de frisse berglucht op te snuiven. Dat gaan we nog missen! Vandaag zijn we met de ferry naar Manly Beach gegaan, een strand ten noorden van Sydney. Hier hebben we lekker geshopt, nog even op het strand gezeten en op de ferry terug naar Sydney een geweldig 'Sydney by night'kunnen aanschouwen. Sydney rocks!

We slapen in een hostel erg centraal gelegen, vlakbij het centraal station en op loopafstand van Circular Quay (waarvandaan de ferry's vertrekken), Darling Harbour, de Harbourbridge en het Operahouse. Verder hebben we een pas aangeschaft waarmee we de hele week met de bus, de trein en de ferry kunnen reizen, als het lopen ons even te veel wordt is dit dus de oplossing!

Morgen zullen we onze laatste dag in Australië nog even lekker in de stad doorbrengen, 's avonds de tassen inpakken en dan vroeg het bedje in aangezien we donderdag om half 8 's ochtends richting Hongkong vertrekken. Na 26 uur vliegen en 9 uur wachten op Hongkong zullen we vrijdag om ongeveer half 7 's ochtends in Amsterdam aankomen. Wat een gezellige tijden.

Goed, ik denk dat jullie aan elk verhaal op deze site wel hebben kunnen afleiden dat we onwijs van deze reis genieten en genoten hebben en dat we totaal verliefd zijn geworden op Australië. Dit maakt het totaal overbodig om nogmaals te benadrukken dat Australië geweldig is, dat we zo nog een paar maanden hier zouden kunnen en willen doorbrengen, dat een campertje echt heerlijk is etc etc. Helaas helaas zithet er bijna op, maar het is een geweldige tijd en ervaring geweest. De laatste grote reis zal dit in ieder geval niet zijn!

Hopelijk hebben jullie genoten van de soms ietwat lange verhalen op onze website en de foto's! Bedankt voor het geduld en geweldig dat jullie helemaal met ons meegereisd zijn! Nu is de tijd aangebroken dat wij weer naar jullie terug zullen reizen! Tot in Nederland dus!

Vanuit Sydney, See you later!!

Liefs, Nien en Jeroen

Felice

Geniet nog van jullie laatste momenten in Australia, and have a safe trip home.

Tot gauw,
Felice

Bert

G'day en voorspoedige terug reis

Elin

Hej Nien en Jeroen!
Nog ff een berichtje om jullie nog heel veel plezier te wensen de laatste dagen. Ga er nog maar ff goed van genieten en bewaar alle mooie herinneringen!
Groeten Elin

Erna

Thuis wachten er ook weer leuke dingen hoor, zoals een Silje en natuurlijk ontzettend leuke buren om even te buurten. Heel veel sterkte met de terugreis, want die is erg lang en ik kijk er naar uit je vrijdag weer te zien.

Wilma

Ik dacht al: er komt vast nog een verhaaltje en wat plaatjes! Ook weer mooi! Leuk ook weer die muts Nien!
Koud dus en fijn dat jullie een warm bedje hebben. Dat was bij Perth (weet je nog, 10 weken geleden) wel anders! Vroeg naar bed van de kou! Het lijkt inderdaad een indrukwekkende stad, Sydney, die skyline is werelds! Geniet van de laatse dag daar (als 't aan alle geniet-wensen ligt komt dat wel goed!) en blik op oneindig op de terugreis. Het wordt vanzelf vrijdagochtend en dan staan we jullie op te wachten!
Dikke kus, mam